Koningsdag Hoevelaken 2023

Voor het programma nationale feestdag – Koningsdag – worden de laatste puntjes op de i gezet.

De Oranjespecial ligt bij de drukker en zal woensdag 19 april tezamen met de Stad Nijkerk verspreidt gaan worden.

Vrijwilligers – helpende handen gezocht!

Op Koningsdag zijn er veel helpende handen handig nodig om het programma te kunnen uitvoeren.

Heb je tijd en vind je het leuk om een steentje bij te dragen, op dinsdag 18 april worden de vlaggen in het centrum geplaatst, tegelijkertijd staan we op de Brink om in contact te komen met vrijwilligers die willen meewerken. We kunnen hulp gebruiken bij op- en afbouw werkzaamheden (Koningsdag begint met de voorbereidingen om 07:00 uur en eindigt ver na 22:00 uur!) maar ook assistentie bij springkussens.

We zien met belangstelling uit naar je komst maar bellen kan natuurlijk ook met 06-57061454 of mailen naar

08:00 Hoevelaken wekt
08:00 Vlag uithangen
10:30 – 11:30 Gratis koffie en tompouce voor senioren (Westerdorpsstraat). Mogelijk gemaakt door Bakkerij Toebast.
11:00 – 17:00 Fototentoonstelling Historisch Hoeflake (De Stuw)

Dinsdag 2 mei Voorjaarslezing – Dorpshuis ‘De Stuw’
In het kader van 75 jaar Bevrijding zou Stichting Historisch Hoeflake in mei 2020 een voorjaarslezing houden, met als spreker Ronald Polak, auteur van het boek Afgemarcheerd! Wat gebeurde er met het verslagen Duitse leger? De weken vóór en na de Bevrijding in de regio.

11:00 – 17:00 Kindervrijmarkt (De Wiekslag)
Verkoop vergunningen in Dorpshuis De Stuw:
Vrijdag 21 april van 19:00 – 20:00 uur
Zaterdag 22 april van 10:00 – 12:00 uur

Het reserveren van een plekje kost slechts € 2,00. Hiervan kun je € 1,00 terugkrijgen als je je plekje na de markt schoon achterlaat.

11:00 – 17:00 Kinderdorp (Westerdorpsstraat)
12:30 – 13:30 Koningslunch Hartje Hoevelaken (De Brink). De lunch wordt verzorgd door Bakkerij Toebast, Keurslagerij Steltenpool, Jumbo Van Altena, Albert Heijn Hoevelaken, Happy Food en Vers Van Koot
12:30 – 14:00 Troubadour Robert
13:00 – 15:00 Workshops voor kinderen (De Blits). De workshop wordt gegeven door N-Restyle.
14:00 – 16:00 Schietvereniging ‘Frans Tromp’ (Westerdorpsstraat). Kennismaken met de schietsport.
14:00 – 16:00 Dukebocks (Podium). Dansbare rockmuziek / Cover Rock Metalband
16:00 – 17:30 Johnny Glitter Kinderdisco (Podium)
16:00 – 17:15 Kinderbingo (De Stuw)

Voorverkoop alleen op Koningsdag van 11:30 – 12:30 uur bij de informatie tent Oranjevereniging op De Brink.

Entree € 4,00.  Hiervoor krijg je limonade, broodje knakworst en een bingokaart. Je maakt kans op de enige echter superhoofdprijs of één van de andere prijzen.

20:00 55+ Koninsdagbingo (De Kopperhof)
Muziek
10:30 – 12:30 Achtergrondmuziek
12:30 – 14:00 Troubadour Robert
14:00 – 16:00 Dukebocks
16:00 – 17:30 Johnny Glitter (kinderdisco)
18:00 – 19:00 Franky Stardust
19:00 – 20:15 Prime Partyband
20:15 – 20:45 Franky Stardust
20:45 – 22:00 uur Prime Partyband

08:00 uur

Hoevelaken wekt

Waarschijnlijk zijn er nog velen onder ons die zich kunnen herinneren hoe de kinderen het dorp wekten door er op uit te gaan op hun fietsen, versierd met toeters, blikken en andere voorwerpen die geluid konden maken. Hoe leuk was dat?

Dus hierbij een oproep aan alle ouders om je kind weer naar buiten te laten gaan op een versierde fiets en de buurt te laten wekken.

08:00 uur

Vlaggen maar

Koningsdag betekent feest en daar hoort natuurlijk versiering bij. We roepen alle inwoners en winkeliers op om Hoevelaken rood-wit-blauw en oranje te laten kleuren.

10:30 – 11:30 uur

Gratis koffie met tompouce voor senioren

Locatie: Westerdorpsstraat/De Brink

Fototentoonstelling Stichting Historisch Hoeflake

Locatie: Dorpshuis ‘De Stuw’

Ook dit jaar heeft de Stichting Historisch Hoeflake weer een aantal mooie foto’s uit het verleden van Hoevelaken bij elkaar gebracht. Deze expositie heeft als thema: Bevrijding.

Dinsdag 2 mei Voorjaarslezing – Dorpshuis ‘De Stuw’

Wat gebeurde er met het verslagen Duitse leger?

De weken vóór en na de Bevrijding in de regio.

Kinderdorp

Locatie: Westerdorpsstraat

Zoals jullie van ons gewend zijn, is er ook dit jaar weer voldoende vermaak voor de kinderen.
Van een uitdagende Draken Slide, Eenhoorn, Dino Survivalbaan tot Bouwblokjes voor de allerkleinsten.

De toegang tot het kinderdorp is gratis.

Kindervrijmarkt

Locatie: De Wiekslag

Voor kinderen die een zakcentje willen verdienen of ouders die de zolder of de garage willen opruimen.

Reserveer een plekje en kom je spulletjes verkopen of neem al je kleingeld mee en probeer net dat ene pareltje op de kop te tikken. Verkoop van vergunningen zal plaatsvinden op 21 april (19:00-20:00 uur) en op 22 april (10:00-12:00 uur) in dorpshuis ‘De Stuw’. Het reserveren van een plekje kost slechts 2 euro. Hiervan krijg je 1 euro terug als je je plekje na de markt weer schoon achterlaat.

12:30 – 13:30 uur

Koningsdaglunch Hartje Hoevelaken

Locatie: De Brink

Voor een grote groep klanten van Hartje Hoevelaken krijgt Koningsdag een extra vorstelijk tintje: De ondernemers in het centrum van Hoevelaken organiseren een koninklijke lunch.

Tussen 14 en 22 april krijgen klanten bij een aankoop in Hartje Hoevelaken een kaart (zolang de voorraad strekt) waarmee ze kans kunnen maken op een plekje aan tafel. Kaarten kunnen ingelverd worden bij Jumbo, Albert Heijn, Duo Duo en Keurslagerij Steltenpool.
100 Winnaars worden op maandag 24 april gebeld en ontvangen een uitnodiging voor twee personen.

De lunch wordt verzorgd door Bakkerij Toebast, Keurslagerij Steltenpool, Jumbo Van Altena, Albert Heijn Hoevelaken, Happy Food en Vers Van Koot.

12:30 – 14:00 uur

Troubadour Robert

13:00 – 15:00 uur

Workshops voor kinderen

Locatie: De Blits

De Blits leent hun ruimte uit om de kinderen in Hoevelaken hun creativiteit te laten ontwikkelen.

Hou jij van knutselen en ben je ouder dan 7 jaar? Kom dan naar De Blits en kies 1 van de 3 leuke workshops: keycord, plantenhanger of houten schilderij. Materiaal is inbegrepen je hoeft zelf niks mee te nemen.

De workshop wordt gegeven door N-Restyle en je wordt begeleid tijdens de workshop door vrijwilligers. Deelname is gratis.

14:00 – 16:00 uur

Schietvereniging ‘Frans Tromp’

Locatie: Westerdorpsstraat

Kennismaken met de schietsport?

Dat kan op Koningsdag!

Schietvereniging Frans Tromp bestaat al 104 jaar en heeft in al die jaren al heel wat schietkampioenen voortgebracht. Wil je ook eens proberen om de roos te raken? Kom dan op Koningsdag langs bij onze kraam. We hebben twee laserpistolen klaarstaan waarmee jong en oud op een veilige manier kennis kan maken met de schietsport. Heeft de schietsport jouw interesse gewekt? Bekijk dan onze website www.franstromp.nl voor meer informatie over deze leuke sport en natuurlijk over onze gezellige vereniging.

14:00 – 16:00 uur

Dukebocks

Dansbare rockmuziek / Cover Rock Metalband

16:00 – 17:30 uur

Johnny Glitter Kinderdisco

Locatie: Podium

Party Act, Dj en Zanger Johnny Glitter heeft al heel wat optredens op zijn naam staan. Voor jong en oud publiek van feest tot classics muziek!

In Johnny’s zangrepertoire zitten de grootste kinderhits zoals Helikopter, Het Vliegerlied, Tsjoe Tsjoe Wa en nog veel meer. Met het liedje Springen Springen Springen weet Johnny Glitter de muzikale harten van de kinderen te stelen.

16:00 – 17:15 uur

Kinderbingo

Locatie: Dorpshuis ‘De Stuw’

Houd jij van een spelletje? Speel dan mee met onze gezellige kinderbingo in zaal 1 van ‘De Stuw’!

Alle kinderen van 4-10 jaar zijn welkom, maar de jongste kinderen moeten wel begeleid worden door een volwassene.

Entree 4 euro. Hiervoor krijg je limonade, broodje knakworst en een bingokaart. Je maakt kans op de enige echte superhoofdprijs of één van de andere prijzen. Aanmelden kan tussen 11:30 en 12:30 uur bij de tent van de Oranjevereniging op De Brink!

Let op: na afloop moeten de kinderen door (één van) de ouders worden opgehaald bij de deur!

20:00 uur

55+ Koningsdag Bingo

Locatie: De Kopperhof, Sportweg 25

Stichting “Vrienden van De Kopperhof” organiseert in samenwerking met Oranjevereniging Hoevelaken, de jaarlijkse Koningsdag Bingo.

Alle 55+’ers uit Hoevelaken zijn van harte welkom deel te nemen. Komt u ook gezellig een kopje koffie of thee drinken. De zaal is open van 19:30 uur en de entree is gratis. Vol = vol, dus kom op tijd.

10:30 – 22:00 uur

Muziekprogramma

10:30 – 12:30 uur Achtergrondmuziek

12:30 – 14:00 uur Troubadour Robert