Lampionoptocht weer succesvol verlopen

De inmiddels traditionele lampionoptocht van de Oranjevereniging Hoevelaken en Hartje Hoevelaken is zaterdagavond weer gelopen.

En elk jaar weer werd de organisatie verrast door het aantal deelnemers. Een prachtige traditie waar de kinderen uit Hoevelaken vast met heel veel plezier aan terugdenken. Want het is best spannend om met een lichtje in een lampion in het donker door het dorp te lopen. Gelukkig waren er dit jaar drie muziekkorpsen (DWS Achterveld, Turfstampers Hooglanderveen en Caecilia Scherpenzeel) die leuke deuntjes speelden voor iedereen.

Vrijwilligers hebben eerder op de dag langs de gehele route waxinelichtjes geplaatst. Bewoners hebben langs de route de sfeer verhoogd door bijvoorbeeld verlichting en fakkels in hun tuinen te plaatsen.

Na het lopen van de route stond op De Brink een bekertje chocolademelk met een spekje klaar voor de jonge deelnemertjes. Voldaan liepen zij weer naar huis.

De Oranjevereniging werd achteraf overladen met complimenten.