Lampionoptocht in de steigers

Zaterdag 2 november organiseert Oranjevereniging Hoevelaken traditiegetrouw de lampionnenoptocht.
De lampionnenoptocht trekt zaterdag 2 november weer door de straten van Hoevelaken. Elk jaar is dit opnieuw een sfeervol lichtjesspektakel voor jong en oud in het hele dorp.

Vanaf donderdag 17 oktober kan iedereen bij de winkels en ondernemers van Hartje Hoevelaken een lichtletter in de etalage vinden. Dit vormt een codewoord waarmee ze een gratis lampion kunnen ophalen.

Oranjevereniging Hoevelaken en Hartje Hoevelaken organiseren deze jaarlijkse traditie in de week nadat de wintertijd is ingegaan, waardoor het eerder donker is en alle lichtjes gezellig zullen schitteren. Vrijwilligers zetten langs de gehele route waxinelichtjes uit. Bewoners kunnen langs de route de sfeer verhogen door bijvoorbeeld verlichting in hun tuinen te plaatsen.

Kom de komende weken boodschappen doen in Hoevelaken en verzamel de 16 letters in de etalages. Puzzel met deze letters een speciaal codewoord waarmee je bij Bakkerij Toebast een gratis lampion ontvangt.

De lampionnenoptocht begint om 18:30 uur

Dankzij een ploeg verkeersregelaars, is iedereen in het donker in veilige handen. Dweilorkesten uit de regio zorgen voor een extra feestelijke sfeer.
Rond 19:30 uur eindigt de optocht weer op het startpunt.

ROUTE

De Brink