Lampionnenoptocht dit jaar op 7 november

Het begint al weer aardig te schemeren buiten, dus is de Oranjevereniging Hoevelaken druk met de voorbereidingen voor de lampionnenoptocht. Deze zal dit jaar plaats vinden op 7 november 2015 om 18.30 uur vanaf De Brink.

Natuurlijk zorgt de vereniging voor een sfeervol aangeklede route en muziek. Het enige dat de kinderen hoeven te doen is het meebrengen van een mooie lampion. De Oranjevereniging gaat uiteraard proberen of het mogelijk is om de route te voorzien van waxinelichtjes die al jaren worden geschonken door DA Van Altena. De glasfabriek, die jaren lang zorgde voor glazen potjes, heeft helaas aangegeven geen mogelijkheid te zien dit jaar een pallet potjes te leveren. Hierbij wordt dus een beroep gedaan op onze dorpsgenoten.

Beursvloer Hoevelaken
Dit jaar wordt de organisatie van de lampionnenoptocht mede mogelijk gemaakt door ondersteuning van de Ondernemersvereniging Hoevelaken. Tijdens de Beursvloer Hoevelaken van 12 oktober jl. maakten Gerard van Straalen, van de Ondernemersvereniging, en John van de Bunt, van de Oranjevereniging, een match. In ruil voor de administratieve afhandeling van de winteractie zorgt de Ondernemersvereniging voor de aanschaf en distributie van 400 lampionnen voor de kinderen. Deze lampionnen zijn in de week voor 7 november gratis af te halen bij Bakker Toebast, Jumbo Supermarkt, Boekhandel Bruna en van Straalen Kappers.

Route
De route (onder voorbehoud van wijzigingen) is als volgt: De Brink, r.a. Kantemarsweg, l.a. Veenlanden, r.a. Huisstede, l.a. Oosterdorpsstraat, r.a. Bernhardlaan, r.a. Wilhelminalaan, r.a. Meerveldlaan, l.a. Parklaan – Stoutenburgerlaan – Leeuweriklaan, r.a. De Wiekslag, r.d. De Brink. Op de Brink staat vervolgens een lekker kopje warme chocolademelk klaar.
Kijk voor meer informatie op de Facebookpagina van de Oranjevereniging of de website.

Bijdrage van Theo Zuurman